GRY INTEGRACYJNO-SZKOLENIOWE

Stanowią nowoczesną i interesującą alternatywę dla klasycznych imprez integracyjnych i szkoleń pracowników podczas wyjazdów firmowych. Udział w grze oferuje nie tylko rozrywkę, zdobycie wiedzy o sobie samym i o swoich współpracownikach ale daje również praktyczną możliwość sprawdzenia swoich kompetencji społecznych w realnych, bezpiecznych sytuacjach stworzonych specjalnie na potrzeby gry i przeprowadzanego szkolenia. Gra szkoleniowa może mieć na celu integrację zespołu, poszerzanie wiedzy o swoich możliwościach i ograniczeniach, zdobywanie praktycznych umiejętności oraz odkrywanie potencjału pracowników zarówno na poziomie indywidualnym jak i grupowym. Udział w grze rozwija zdolność współpracy, wspomaga budowanie więzi i relacji w ramach grupy, rozwija liczne kompetencje społeczne takie jak: asertywność, skuteczną komunikację, umiejętność autoprezentacji, planowanie i organizację pracy, zarządzanie zespołem, czasem i swoimi zasobami. Zwiększa kreatywność i myślenie abstrakcyjne, przełamuje bariery stereotypowego myślenia. Mając na celu dobro grupy  wspomaga radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi odtwarzającymi realne sytuacje społeczne, ułatwia radzenie sobie ze stresem poprzez odkrywanie nowych sposobów mierzenia się z wyzwaniami jakie stawia udział w zabawie.

Uczestnicy gry mają niepowtarzalną możliwość testowania różnych strategii rozwiązywania problemów, wchodzenia w alternatywne role, co pogłębia ich samoświadomość i daje możliwość doskonalenia swoich kompetencji zawodowych.  

Dlaczego proponujemy szkolenie poprzez gry?

Tradycja uczenia poprzez gry sięga starożytności ( szachy jako gra symulacyjna dla dowódców). Poczynając od współczesnych 40-latków mamy do czynienia z pokoleniami, które równolegle do oficjalnej szkolnej  edukacji przechodziły  kilkunastoletni proces doskonalenia się w roli gracza ( gry komputerowe, planszowe, Larp, RPG). Dla pokolenia graczy  najbardziej odpowiednie jest odwoływanie się do ich szczególnych kompetencji w procesie rozwijania nowych umiejętności a także inspirowanie godzeniem paradoksów gry ( inwencja-wolność, fantazja-dyscyplina).

Dlaczego gry są skuteczne?

Gry mają na celu aktywizację uczestnika, czynne włączenie go w proces rozwiązywania problemów a poprzez jego osobiste i emocjonalne zaangażowanie, zaktywizowanie obu półkul mózgowych, wzmocnienie i rozwój afektywnych, kognitywnych i duchowych sfer działalności w zakresie  rozwoju i pogłębiania samoświadomości. 

Proponujemy gry, które są indywidualnie dopasowane ze względu na specyfikę potrzeb zespołu oraz problem, którego szkolenie ma dotyczyć (np.  gry oparte na współzawodnictwie - competitive games lub oparte na współpracy - co-operative games, symulacje, role-play, techniki  gier  fabularnych). Szczególna wartość gry szkoleniowej polega na zaangażowaniu  aktywnego  odbiorcy, który staje się współtwórcą efektu końcowego.

Dlaczego Fenu?

• Wychodzenie na przeciw potrzebom uczestników i zgłaszanym problemom

• Wieloletnie doświadczenie w branży szkoleniowej

• Zgrany  zespół otwarty na dobrą komunikację i kontakt z ludźmi

• nowatorskie spojrzenie i profesjonalizm

• oryginalne scenariusze, niebanalne pomysły, zaskakujące aranżacje przestrzeni gry

 

Nasi szkoleniowcy 

 

 dr Dorota Chmielewska Łuczak

Jest długoletnim wykładowcą Instytutu Psychologii UWr, zajmuje się psychologią rozwoju, narracji, a także psychologią Internetu. prywatnie tańczy tango i gra w larpy - a także bada gry narracyjne od strony naukowej (jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier) i organizuje co roku nową edycję dużego larpa którego akcja dzieje się w przedwojennym (i wojennym) Breslau (w ramach organizowanej przez Wydział Nauk Pedagogicznych i historycznych UWr Nocy Humanistów.

 

  mgr Anna Mendak 

Psycholog, tancerka, doula. Od 25 lat występuje scenicznie i pracuje aktywnie jako pedagog tańca. Swoje zainteresowanie sztuką i szeroko pojętą pracą z ciałem łączy z innymi wielkimi pasjami i tak w roku 2005 ukończyła psychologię ze specjalizacją kliniczną na Uniwersytecie Wrocławskim pracą magisterską pt. "Wpływ tańca na poczucie jakości życia". Jej artykuły dotyczące dobroczynnego wpływu tańca na ciało i duszę ukazały się na łamach czasopism psychologicznych „Sens” i „Charaktery”.  Wielokrotnie gościła na antenie rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych zarówno jako psycholog jak i tancerka. 

 

  Beata Donaj  

Absolwentka pedagogiki o specjalności opiekuńczo wychowawczej, pracy socjalnej i resocjalizacji na UAM w Poznaniu. Trener, tłumacz języka migowego, specjalista do spraw rehabilitacji osób niesłyszących. W środowisku osób niesłyszących pracuje od 2002r., współzałożycielka Stowarzyszenia Pomocy Osobom Niesłyszącym „SPON” w Lesznie. Od ponad 10 lat zajmuję się prowadzeniem warsztatów i szkoleń z szeroko rozumianego rozwoju osobistego dla dorosłych oraz dzieci. Współpracuje m.in. z Ośrodkami Pomocy Społecznej, ze stowarzyszeniami wspierającymi innych w trudnych sytuacjach życiowych, często pomagając im w kryzysie. Prowadzi poradnictwo indywidualne dla dorosłych, młodzieży oraz rodzin. W szkołach prowadzi zajęcia psychoedukacyjne. 

Od ponad 15 lat pracuje jako animator, konferansjer oraz współtwórca różnego rodzaju eventów. Aktywnie działa w organizacjach pozarządowych. W wolnych chwilach zajmuje się tańcem, skokami spadochronowymi oraz survivalem. Prywatne hobby i pasje aktywnie łączy z pracą zawodową organizując i prowadząc imprezy lotnicze, między innymi Piknik Szybowcowy komentując skoki spadochronowe oraz prowadząc obsługę naziemną śmigłowców. Dzięki tak wszechstronnym zainteresowaniom jest osobą poukładaną i konsekwentnie dążącą do wyznaczonego celu. 

 

napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.